Optimalizace pro vyhledávače je čím dál častěji skloňovaným slovním spojením v prostoru digitálního marketingu a poptávka po kvalitních SEO konzultantech v posledních letech výrazně roste. Není se čemu divit, dobře provedená a udržovaná optimalizace dokáže mnohonásobně zvýšit návštěvnost webu a tím zvednout prodeje nebo zvýšit povědomí o značce. SEO ale už dávno není pouze o práci s klíčovými slovy, jedná se o soubor úkonů (jako je mobilní SEO, linkbuilding, SEO copywriting a další), které při správném provedení dokáží vyšvihnout web ve vyhledávači na první místa – a to i přes konkurenci, která je mnohdy rozsáhlá a tvrdá. V krátkém textu níže vám nabízíme přehled činností, které by měl kvalitní SEO konzultant hravě zvládat.

SEO konzultant a odborná optimalizace webu

Jak jsme již nadhodili výše, kvalitní optimalizace se opírá o správné použití a umístění klíčových slov – i přes sebelepší textaci však nelze opomenout další vlivy, které s kvalitním SEO úzce souvisí. Stránky je zapotřebí přizpůsobit stereotypům vyhledávání, které praktikuje běžný uživatel.

On-Page SEO faktory

Používá se také termín vnitřní SEO faktory. Jedná se o vlastnosti webu, díky kterým jej vyhledávače upřednostňují před podobně programovanými stránkami s obdobným obsahem. Právě obsah je jeden z pilířů dobře sestavených On-Page faktorů. Kvalitní SEO konzultant vytváří strukturu a formát “webovek” tak, aby byl obsah jednak originální a relevantní, ale aby také odpovídal naplnění hledaného výrazu. Vyspělé algoritmy vyhledávačů dokážou současně rozeznat také úroveň textu, správný poměr zadaných informací a aktuálnost celkového obsahu.

Off-Page SEO faktory

Neboli vnější SEO faktory, které ovlivňují pozici stránek ve vyhledávačích zvenčí. Důležitou roli hraje cesta, pomocí které se uživatel k danému webu prokliká – pokud vede přes ověřené, často navštěvované zdroje, zvyšuje se také důvěryhodnost samotného webu. Algoritmy vyhledávače dopodrobna zkoumají také frekvenci, se kterou se nové odkazy objevují, kvalitní SEO konzultant pak dokáže udržet ideální poměr mezi kvantitou a přirozeností. Mezi vnější faktory se řadí také kvalita optimalizace vaší konkurence a vlastnosti uživatele, který vyhledávání realizuje – jeho poloha, použité zařízení, historie předchozího vyhledávání nebo nastavení operačního systému.

4 základních vlastností dobrého SEO konzultanta

  1. definuje problém a jeho řešení – kvalitní SEO konzultant by měl i laikovy dokázat vysvětlit podstatu optimalizace a přinést relevantní výsledky provedených akcí
  2. zkušenosti – většina digitálních agentur má na svém webu k dispozici reference, recenze (na Topranker si jednu takovou přečtěte) a nezávislé hodnocení zákazníků, o které se můžete při výběru opřít
  3. odbornost – před vyhledáním SEO konzultanta se snažte získat alespoň základní přehled o tom, jak optimalizace pro vyhledávače funguje – bude pro vás pak mnohem snazší oddělit odborníky od pseudo specialistů
  4. cena – za kvalitní službu se vyplatí připlatit, protože provedená optimalizace se vám může vrátit v podobě vyšších prodejů, vždy však důkladně zmapujte konkurenci, dostupných možností je dnes dostatek. Vyhodnocení investic do SEO věnujte nemálo úvah.

První pozice ve vyhledávačích je ve vašich rukou

Internet přetéká nabídkami optimalizačních služeb, vybírejte proto agenturu a konzultanta pečlivě – člověk, který doslova “zaplácá” váš web obecnými klíčovými slovy a shrábne za to tučný honorář vás na první příčky vyhledávačů rozhodně nedostane. Svět SEO je komplexní systém, který je potřeba dlouhodobě studovat a také ho přizpůsobovat novým trendům. Jaké jsou podle vás další důležité faktory odborníka na SEO? Vyplatí se dlouhodobá spolupráce nebo spíše jednorázová údržba? Čemu byste dali přednost? Přispějte do diskuse!

Tomáš Mráz