E-shopy, firemní weby, stránky turistických destinací stejně jako neziskové online projekty touží po absolutní pozornosti internetového publika. Jestli jim jde o propagaci ideálů nebo čistě o zisk nehraje roli. Žádoucí návštěvnost včetně rentability může komerčním i nekomerčním webům zajistit jejich optimalizace pro vyhledávače. SEO dokáže na platformy přilákat až o stovky procent zájemců navíc. Proto si srozumitelně vysvětlíme, co přesně SEO na stránkách dělá a jak tím stimuluje konverzi. Také si řekneme, proč je nezbytné optimalizovat web i pro lidi a jak si vybereme vhodného odborníka.

Tři roviny, kde působí optimalizace pro vyhledávače

SEO si můžeme představit jako sérii zásahů, které zbaví webovky veškerých slabin. Optimalizace pro vyhledávače se nejdříve soustředí na technickou bezchybnost. Expert na technické SEO spraví kódování stránek, nastaví mezipaměť a vylepší zobrazení na různých typech displejů známé jako responzivita. Také vyřeší řadu dalších závad, které překáží rychlému načítání www. Pak se během obsahové optimalizace upraví texty, což většinou spočívá v jejich rozšíření o klíčová slova. Poslední metoda optimalizace ovlivňující pořadí našich stránek ve vyhledávačích rozvíjí vnější odkazy, pročež se tato oblast SEO označuje též jako linkbuilding.

Jak optimalizace pro vyhledávače zlepšuje návštěvnost stránek

Všechny tři uvedené druhy SEO mají za úkol přizpůsobit web co nejvíce strojovým algoritmům a udělat z něj doslova a do písmene miláčka umělé inteligence. Ta ho pak nabízí uživatelům v rámci několika prvních odkazů, na něž kliká převážná část lidí. Díky tomu prudce stoupá návštěvnost www a potažmo i jejich schopnost přeměnit některé ze zájemců na zákazníky. Tím se zvyšuje obrat zboží v e-shopech a na firemních webech se množí rezervace či poptávky. Neziskové portály zase mohou pozorovat rostoucí počet registrací do newsletterů či stahování nějakého bezplatného e-booku.

SEO musí být i pro lidi!

Kromě optimalizace webů pro fulltextové vyhledávače je nutné pamatovat během SEO i na potřeby člověka. Nestačí prošpikovat obsah stránek klíčovými slovy, která jsou atraktivní pro robota. Stejně důležitá je též stylistická a gramatická správnost textů, jejich členění do přehledných odstavců a celková poutavost. Nebylo by nám nic platné nalákat přednostním zobrazením v Google na náš web o tisíc uživatelů víc, pokud je tam nejsme schopni pomocí kvalitního obsahu udržet a něco jim prodat. Vysoká míra předčasného opuštění stránek je totiž bdělými roboty časem vyhodnocena jako závada a takové www se pak ocitají na pomyslném dně vyhledávačů.

Jak poznáme experta na optimalizaci pro vyhledávače i člověka

Za ideální způsob, jak získat opravdového profesionála na SEO, považujeme osobní doporučení předchozího klienta. Pokud nikoho takového neznáme, usnadní nám výběr kvalitní poptávkové řízení. Nejlepší je rozeslat požadavek na více agentur a freelancerů, jejichž webové prezentace nás oslovily. Dobrým znamením bývá, pokud nám v odpovědi nabídnou bezplatnou webovou analýzu. Když nás pak na osobní či virtuální schůzce seznamí se závěrem auditu, obvykle nám podle zjištěných závad navrhnou i příslušnou optimalizaci pro vyhledávače včetně adekvátního SEO rozpočtu. Nám pak stačí různé plány porovnat a vybrat si pro nás nejvhodnějšího partnera.

Přijměte ještě tip na závěr. Kromě stimulace rentability stránek je nespornou výhodou optimalizace pro vyhledávače také její virtuální charakter. SEO práce se provádí online a to umožňuje spolupráci se specialisty napříč republikou. Zdaleka se nemusíte omezovat jen na lokální SEO firmy. Vemte si náš příklad. Jako profesionálové v oboru internetového marketingu včetně optimalizace webů obsluhujeme i zahraniční zákazníky bez ohledu na geografickou vzdálenost. To znamená, že nás můžete zahrnout do poptávky i vy. Bezplatně zkontrolujeme výkonnost vaší platformy.

Tomáš Mráz